Be strong

Jag har levt i 16 år, 6 månader och i 3 veckor på ett ungefär. Just nu är mitt liv helt perfekt precis som det är. Jag själv tycker jag har varit med om ganska mycket saker, både positiva och negativa i mitt liv. Det känns alltid som om det händer nya saker i mitt liv och det är aldrig så att allt bara är om ni förstår. Mitt motto som jag har är be strong. Det har faktiskt hjälpt mig att tänka att man ska vara stark för även om det händer saker så klarar man det.
 
Jag har haft många dödsfall i släkten, många sjukdomar och många upp och ner kurvor. Det kan hända väldigt ofta att jag bara döljer allt med ett leende för leendet är mitt bästa gömställe. Okej, nu låter det som om jag typ alltid är sjukt depp men det är jag verkligen inte. Det är ibland man har sina svackor och inte bara orkar sätta på det där leendet och låtsas som ingenting. Och det tror jag faktiskt varenda människa har. Ibland somnar man med ett leende, ibland somnar man med tårar i ögonen, sånt är livet liksom.
 
Ända sen jag varit liten har det hänt saker och mitt liv och allt runt om har inte alltid varit så perfekt men det är jag ändå inte så ledsen för för att det har faktiskt gjort mig stark. Personer i min närhet har även hjälpt mig mycket. Alla mina vänner, både gamla och nya är solar som lyser upp allt.
 
Den största personen i mitt liv just nu som betyder allra mest är min fina pojkvän. Vi har varit tillsammans i nästan 14 månader och det är många som frågar om vi inte tröttnar på varandra och om jag inte vill leva singel livet, typ yoloa mig som alla snackar om. Men nej det vill jag faktiskt inte. Jag har hittat min andra halva och att ha en person som man alltid mår bra med, som man älskar och blir älskad av är så mycket bätte.
 
Jag är en tjej på 16 år som lever livet på mitt egna sätt. För några år sedan hade jag sjukt dåligt självförtroende, jag var blyg, jag tyckte jag var jätte ful och jag tog till mig jätte mycket vad andra tyckte om mig osv. Nu bryr jag mig inte alls vad andra tycker om mig. Jag är som jag är, jag ser ut som jag gör och vill någon ändra på mig kan den personen bara försvinna från mitt liv. Jag har sjukt mycket bättre självförtroende nu och jag tror på mig själv. Man får inte glömma att det inte bara är utsidan som räknas utan att det finns en viktig insida också. Var stark och var dig själv. 
 
Hemligheten till glädje är frihet.
Hemligheten till frihet är mod.
Hemligheten till mod är att våga vara dig själv.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0